Óvodapedagógusok:
Gonda Ernőné óvónő
Papp Renáta
Dajka:
Nagy Alexandra dadus néni
A csoportunk 16 gyermekkel kezdte meg szeptemberben az óvodai életet. A gyermekek viszonylag gyorsan visszaszoktak a csoport jól működő szokásrendszerébe, illetve a 8 új kisgyermek is könnyen beilleszkedett illetve elfogadták az új gyermekek érkezését. Az új gyermekek közül többen az óvodába jártak , csak másik csoportba
Igyekszünk családias, barátságos légkört teremteni a csoportban, ahová a gyerekek örömmel jönnek reggelente, és élményekkel gazdagon mennek haza otthonukba.
A gyerekeknek igyekszünk az életkoruknak, érdeklődésüknek, fejlettségüknek megfelelő játékeszközöket biztosítani, a nyugodt játéktevékenységhez a feltételeket megteremteni
A gyermek legfőbb tevékenysége a játék. A játékon keresztül lehet a gyermekeket megismerni és fejleszteni. Ehhez megfelelő helyet és eszközöket biztosítunk számukra. Tágas, hangulatosan díszített csoportunkban . A csoportban találhatók pedagógiai eszközök, melyek kiválóan alkalmasak a tevékenykedő, differenciált, egyéni fejlesztésre.
Hagyományaink ápolása, felelevenítése kiemelt feladat számunkra, tevékenységeinket a népi hagyományok, jeles napok figyelembevételével tervezzük, amelynek lényege nem csak az élményszerzés, hanem az átörökítés, a közösségformálás.
Szeretünk énekelni, verselni, mesélni, mondókázni, amelyeket mozgással, tánccal kísérünk. Játékos formában ismerkedünk a matematikával, fontosnak tartjuk a logikus gondolkodás fejlesztését. Az ábrázoló kezdeményezéseken kedvünkre festünk, gyurmázunk, vágunk, ragasztunk, varrunk, különleges technikákat alkalmazunk.
Nagy hangsúlyt fektetünk környezővilágunk megismerésére abban való tájékozódásra. A gyermekek természetes kíváncsiságára alapozunk, minden lehetőséget kihasználunk, hogy tevékenység közben sajátítsák el ezeket az új ismereteket. Közvetlen megfigyeléssel, kísérletekkel, tevékenységekkel, tapasztalatszerzéssel elősegítjük, hogy felfedezzék a körülöttük lévő világ növény-és állatvilágát, tárgyait, természeti jelenségeit, az emberrel kapcsolatos fogalmakat, tevékenységeket.
A gyermekeknek játék közben komplex lehetőségeket kínálunk, hogy ismereteiket, tapasztalataik útján bővíthessék. A foglalkozások során igyekszünk megismertetni a gyerekekkel azokat az ismereteket, amelyek elősegítik az érzelmi-értelmi fejlődésüket és iskolaéretté válásukat. Célunk, hogy a családokkal együttműködve kiegyensúlyozott, mosolygós gyermekeket neveljünk, akik talpraesetten meg tudják oldani a mindennapi élet problémáit. Az óvodásainkban erősítsük a kognitív képességeket, a szocializációt elősegítsük, és kiegyensúlyozott, boldog gyermeket neveljünk.
A sikeres együtt nevelés érdekében a gyerekek fejlődéséről, nevelésének esetleges nehézségeiről, napi kapcsolatban, illetve fogadóórán adunk tájékoztatást, ahol az esetleges tennivalókat és megoldási lehetőségeket közösen keressük. Célunk, hogy az óvodásainkban erősítsük a kognitív képességeket, a szocializációt elősegítsük, és kiegyensúlyozott, boldog gyermeket neveljünk.